چاپ سربرگ افست

سربرگ چیست:

سربرگ برگه ای رسمی است که شامل آرم و لوگو، نام شرکت یا موسسه، شماره ثبت، آدرس، تلفن و ایمیل باشد، چاپ سربرگ جزو مهمترین و رسمی ترین اوراق چاپی ست اداری می باشد که بنا به نوع صحافی و چاپ سربرگ (سرچسب ، تک برگی) ، جنس سربرگ (سریرگ تحریر و گلاسه) ، سایز سربرگ (سربرگ A4 ، سربرگ A5) ، تعداد رنگ بکار رفته در سربرگ (سربرگ تک رنگ ، دو رنگ ، چهار رنگ)، تعداد سفارش (زیر ۱۰۰۰عدد سربرگ دیجیتال ، بالای ۱۰۰۰ عدد سربرگ افست)دارای انواع مختلفی می باشد.

کاربرد سربرگ:

از سربرگ برای مکاتبات، قراردادها، اطلاعیه ها، پیش فاکتورها، دستورها و اوامر استفاده می شود که معمولاً توسط عموم مراکز دولتی و خصوصی مانند  وزارت خانه ها، شهرداری ها، اصناف، بانک ها، سازمان ها، اتحادیه ها و … و همچنین اشخاص حقیقی مانند مهندسان، پزشکان، وکلا و … مورد استفاده قرار می گیرد.

سایز استاندارد چاپ سربرگ:

سایز استانداردی که برای سربرگ ها در نظر گرفته می شود در قطع A4 (21 × ۷/۲۹ ) و A5 (8/14 × ۲۱ ) می باشد. کاغذهایی که برای چاپ سربرگ استفاده می شوند عبارتند از تحریر ۸۰ گرم، تحریر ۱۰۰ گرم، کتان ۱۲۰ گرم و گلاسه ۱۳۵ گرم.

تفاوت چاپ سربرگ در چاپ افست و دیجیتال:

تفاوت چاپ سربرگ در چاپ افست و دیجیتال در قیمت، تعداد و مدل چاپ می باشد. در چاپ افست حداقل تیراژ ۱۰۰۰ عدد می باشد، ولی در چاپ دیجیتال، چاپ یک عدد هم امکان پذیر می باشد. در مورد قیمت نیز، چاپ افست بسیار به صرفه تر از چاپ دیجیتال می باشد، ولی موسسه ها و شرکت هایی که تعداد محدودی سربرگ نیاز دارند ( مثلا ۵۰ عدد )، بهتر است از دیجیتال استفاده شود. در زمینه مدل چاپ هم تنها تفاوتی که بین چاپ دیجیتال و افست وجود دارد این است که در چاپ دیجیتال، ۵ میلیمتر مارجین سفید از هر چهار طرف کاغذ اعمال می شود که یا باید برش خورده و کار نهایی کوچک تر شود و یا اینکه بر روی کاغذ بزرگتر چاپ شود و بعد از برش به سایز اصلی برسد. چاپ سربرگ با دستگاه چاپ رنگی لیزری konica minolta صورت می گیرد.

آموزش شرایط ارسال فایل به چاپخانه:

آموزش شرایط ارسال فایل به چاپخانه به این صورت است که چنانچه فایل ها به صورت JPEG-TIF خروجی گرفته نشده باشد این مرکز مسئولیتی در قبال خرابی کار ندارد .

چنانچه کارها RGB-16BITS باشد مسئولیت رنگ ها به عهده شما می باشد .

کیفیت کلیه فایل های چاپی بایستی ۳۰۰Dpi باشد در صورت استفاده از کیفیت تصویر پایین تر کارهای چاپی شما با افت کیفیت مواجه خواهد شد .

در فرم های ویزیت و لمینت از هر طرف ۵ میلی متر خلاصی برش رعایت شود . در فرم هایی که برجستگی دارند فایل های برجستگی آن از کناره های کار ۷ میلی متر فاصله داشته باشد .

و در فرم های A6 ,A5 , A4 , A3 از هر طرف ۱۰ میلیمتر خلاصی برش رعایت شود.

از فونت های کوچکتر از pt7 استفاده نشود . ( حدالمقدور از فونت های بولد استفاده شود ) چنانچه در فرم های کتان تمپلات باشد مرکز مسئولیتی در قبال کار نخواهد داشت .

در صورت استفاده از نوشته های ۴ رنگ مرکز مسئولیتی در قبال کار نخواهد داشت .

در کلیه سفارشات چاپی خطای برش وجود دارد ( حداقل ۳ میلی متر ) دقت داشته باشید در صورت حساسیت سایز سفارشتان بایستی این خطا را در نظر بگیرید .

در چاپ فایلهایی که QR_Code مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال خوانا شدن QR_Code ندارد .

لیست قیمت سربرگ افست