چاپ دیجیتال پاکت فوری تیراژ پایین

چاپ پاکت

چاپ دیجیتال پاکت به پروسه‌ای گفته می‌شود که در آن مراحل چاپ بر روی پاکت در تیراژ پایین، با سرعت بالا به‌وسیله‌ی ماشین‌های چاپ دیجیتال، بدون نیاز به فرایندهای معمول چاپ افست نظیر لیتوگرافی، فیلم و زینک، پاکت‌سازی، چسب‌زنی و غیره، انجام می‌گیرد.

چاپ دیجیتال پاکت

چاپ پاکت اختصاصی یکی از المان‌های موجود در ست اداری در کنار کارت ویزیت و سربرگ است، که سایر اوراق اداری داخل آن قرار می‌گیرند. در این روش چاپ پاکت نامه، پاکت‌های سفیدرنگ به‌صورت خام در ابعاد مختلف پاکت‌سازی و چسب‌زنی می‌شوند. سپس، فرایند چاپ دیجیتال بر روی آن‌ها انجام می‌شود.

 

انواع پاکت‌نامه با قابلیت چاپ دیجیتال

  • چاپ پاکت‌نامه (ملخی) :

چاپ روی پاکت نامه با ابعاد ۱۱سانتی‌متر در ۲۲ سانتی‌متر: این نوع چاپ پاکت نامه دیجیتال دارای عرضی برابر عرض کاغذ A4 است که کاغذ A4 پس از سه تاخوردگی درون پاکت قرار می‌گیرد. سربرگ A5 با یک تاخوردگی در آن جای می‌گیرد.
پاکت تحریر 80 گرم
  • چاپ پاکت A5 :

با ابعاد ۱۴.۸ سانتی‌متر در ۲۱ سانتی‌متر (عمودی): در این نوع پاکت سربرگ A4 با یک تاخوردگی و سربرگ A5 بدون تاخوردگی درون آن جای می‌گیرد.

پاکت A5

  • چاپ پاکت A4 :

با ابعاد ۲۹.۷ سانتی‌متر در ۲۱ سانتی‌متر (عمودی) هزینه چاپ پاکت a4 را در ادامه قرارداده ایم

چاپ دیجیتال فوری پاکت

چاپ پاکت تیراژ پایین

مهم‌ترین ویژگی در چاپ پاکت  دیجیتال انجام چاپ در تیراژ پایین است. با این حال، از نظر هزینه، قیمت‌ها تمام‌شده هستند. همچنین، سرعت فرایند چاپ پاکت نامه در چاپ دیجیتال بالا است.

دلیل سرعت بالاتر در تحویل محصولات چاپی دیجیتال حذف مراحلی از جمله لیتوگرافی و فیلم و زینک است. به‌طورکلی، چاپ پاکت نامه دیجیتال به دو دسته‌ی کلی چاپ دیجیتال جوهرافشان و چاپ دیجیتال لیزری تقسیم‌بندی می‌شود.

پاکت چیست؟

پاکت کاغذی یا همان پاکت نامه‌ی اداری برای قراردادن نامه‌ها و قراردادهای شرکت‌ها کاربرد دارد. پاکت نامه یکی از ارکان ست اداری است که طراحی و چاپ آن برای جلب رضایت مشتری و همچنین برای دفاع از هویت برند از اهمیت بالایی برخوردار است. چاپ پاکت نامه باید شامل آرم، متن و اطلاعات تماس سازمان یا شرکت سفارش‌دهنده باشد.

چاپ پاکت

 

انواع چاپ پاکت افست

 

  • چاپ افست پاکت‌ نامه (ملخی) :

با ابعاد گسترده‌ی ۲۳ سانتی‌متر در ۲۶ سانتی‌متر: این نوع چاپ افست پاکت دارای عرضی برابر عرض کاغذ A4 دارد که کاغذ A4 پس از سه بار تاخوردگی درون پاکت قرار می‌گیرد. سربرگ A5 با یک تاخوردگی درون آن جای می‌گیرد.

  • چاپ افست پاکت A5 :

با ابعاد ۲۴.۵ سانتی‌متر در ۳۴.۵ سانتی‌متر: در این نوع پاکت سربرگ A4 با یک تاخوردگی و سربرگ A5 بدون تاخوردگی در آن جای می‌گیرد.

  • چاپ افست پاکت A4 :

با ابعاد ۳۴٫۵ سانتی‌متر در ۴۸ سانتی‌متر

چاپ پاکت افست

کلیه سایز های چاپ افست پاکت در متریال مختلف زیر قابل سفارش هستند.

  1. چاپ پاکت تحریر افست  در گرماژ ۸۰ گرم و ۱۰۰گرم

  2. چاپ پاکت گلاسه افست ۱۳۵گرم

  3. چاپ پاکت کرافت ۸۰ گرم

پاکت کرافت 80 گرم

هریک از این موارد از طریق لینکها بصورت لینک قابل سفارش آنلاین هستند.

پاکت نامه ملخی چیست؟

میتوان گفت به پاکت نامه در ابعاد ۲۲٫۵در۱۱ ، پاکت ملخی هم گفته می شود.ریشه اصطلاح ملخی، نو عی دستگاه چاپ قدیمی که بوسیله ساخت کلیشه و ضرب آن بر روی مقوا یا کاخذ کار میکند و در هنگام چاپ صوادی جالبی هم تولید میکند .چاپ پاکت نامه ملخی با استفاده از این دستگاه درحال حاضر موارد استفاده بسیار محدودی دادرو و گاها برای نیم تیغ، پرفراژ، شماره زنی از آن استفاده میشود . درحال حاضر چاپ پاکت نامه با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام می شود.

چاپ ملخی

شرایط ارسال فایل چاپ پاکت نامه به دفتر چاپ پایتخت

  • شرایط ارسال فایل چاپ پاکت نامه به چاپخانه به این صورت است که چنانچه فایل‌ها به‌صورت JPEG-TIF خروجی گرفته نشده باشند، این مرکز مسئولیتی در قبال خرابی کار ندارد.
  • اگر سفارشات RGB-16BITS باشند، مسئولیت رنگ‌ها به عهده‌ی مشتری خواهد بود.
  • کیفیت کلیه‌ی فایل‌های چاپی باید ۳۰۰ دی پی آی (DPI) باشد. در صورت استفاده از کیفیت تصویر پایین‌تر سفارشات چاپ پاکت نامه شما با افت کیفیت مواجه خواهد شد.
  • در فرم‌های ویزیت و لمینت از هر طرف ۵ میلی‌متر خلاصی برش رعایت شود. در فرم‌هایی که برجستگی دارند، فایل‌های برجستگی آن از کناره‌های کار ۷ میلی‌متر فاصله داشته باشد. در فرم‌های A3، A4، A5 و A6، از هر طرف ۱۰ میلی‌متر خلاصی برش رعایت شود.
  • از فونت‌های کوچک‌تر از Pt7‌ استفاده نشود (حتی‌المقدور، از فونت‌های بولد استفاده شود).
  • چنانچه در فرم‌های کتان تن‌پلات باشد، این مرکز مسئولیتی در قبال کار نخواهد داشت.
  • در صورت استفاده از نوشته‌های ۴ رنگ مرکز چاپ پایتخت مسئولیتی در قبال کار نخواهد داشت.
  • در کلیه‌ی سفارشات چاپی، به‌خصوص چاپ پاکت نامه خطای برش وجود دارد (حداقل ۳ میلی متر). دقت داشته باشید در صورت حساسیت سایز سفارشتان می‌بایست این میزان خطا را در نظر بگیرید.
  • در چاپ فایل‌هایی که حاوی QR_Code هستند،حتما از کد رنگ K:100 استفاده کنید مجموعه‌ی چاپ پایتخت هیچگونه مسئولیتی در قبال خوانابودن QR_Code ندارد.
 

قیمت چاپ دیجتال پاکت

نوع پاکت100عدد200 عدد300 عدد500 عدد1000عددسایز
تحریر 80 گرم نامه50000090000012000001800000300000011*22
تحریر 80 گرم A5600000110000015000002200000400000021*14/5
تحریر 80 گرم A4800000150000020000002800000500000029/7*21

در چاپ دیجیتال بدلیل حاشیه و چندلایه بودن بعضی قسمت های پاکت، چاپ زمینه سفید توصیه می شود.

5/5 - (15 امتیاز)