چاپ استیکر

چاپ استیکر شیشه ای

چاپ استیکر از جمله مواردی به حساب می‌آید که طی سال‌های اخیر، توسط بسیاری از تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار، مورد توجه قرار گرفته است.

چاپ استیکر چیست

Sticker نوعی لیبل است که از یک تکه کاغذ چاپ‌شده از جنس پلاستیک، وینیل یا مواد دیگر در یک طرف، و چسب حساس به فشار در سمت دیگر آن چاپ می‌شود. ساده‌ترین کاربرد چاپ استیکر هنگامی‌ست که یک شی نیاز به شناسایی با یک کلمه یا ایده دارد. برچسب‌های حاوی نام برندها معمولاً به بسته‌بندی محصولات چسبانده می‌شوند تا آن‌ها را به‌عنوان محصول یک شرکت خاص برچسب‌گذاری کنند.

از استیکرها، بسته به موقعیت می‌توان برای تزئین و یا برای اهداف کاربردی‌تر استفاده کرد. استیکرها در اشکال و اندازه‌های مختلف موجود هستند و همچنین از نظر رنگ، طرح و کاربرد باهم تفاوت دارند. استیکر اغلب به مواردی مانند جعبه‌ها، کاغذ، کمد، دفترچه یادداشت، دیوار، ماشین، پنجره و غیره چسبانده می‌شود.

برای چاپ انواع مختلف استیکر روش‌های متعددی وجود دارد که در ادامه، به برخی از روش‌های چاپ استیکر می‌پردازیم.

اکوسالونت استیکر

دستگاه چاپ استیکر

  • چاپ لیبل لیزری

چاپ دیجیتال لیزری چهاررنگ بر روی انواع کاغذ‌های چسب‌دار که تحمل حرارت هیتر دستگاه چاپ دیجیتال لیزری را دارند، انجام می‌شود. برخی از کاربردهای چاپ لیبل در صنایع مختلف عبارت است از:

  1. چاپ لیبل های آرایشی و بهداشتی، شامل انواع شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها
  2. چاپ لیبل های دارویی روی شیشه‌های دارو گیاهی و غیره
  3. چاپ لیبل های مواد غذایی، مانند لیبل محصولات غذایی مختلف

چاپ لیبل نیم تیغ برش خورده

  • پلات استیکر ایندور

همان‌طور که از نامش پیداست، چاپ این نوع استیکر به‌وسیله‌ی پلاتر انجام می‌گیرد. همچنین، به‌دلیل داشتن ویژگی تفکیک رنگ بسیار بالا، پلات استیکر بیش‌تر در مواردی کاربرد دارد که محصول نهایی در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشد و کیفیت بسیار بالا مورد نیاز است.

چاپ استیکر که توسط مجموعه‌ی چاپ پایتخت انجام می‌شود با دستگاه اکوسالونت صورت می‌گیرد که علاوه بر داشتن کیفیت بالا در چاپ، دوست‌دار محیط زیست و ضد آلرژی نیز هست. علاوه برآن، ما با دستگاه‌های پیشرفته برش استیکری که در اختیار داریم، می‌توانیم هرگونه برش را به دلخواه مشتریان، پیاده‌سازی کنیم. در صورت تمایل می‌توانید نصب استیکر را نیز به همکاران متخصص ما بسپارید.

پلات کوتد

  • چاپ استیکر اکوسالونت 

چاپ لیبل پی وی سی از ماده‌ی اولیه پلی پروپیلن (پلاستیک) تولید می‌شود. این لیبل در برابر پارگی و کشش، حرارت، مایعات و مواد شوینده مقاوم است. به همین دلیل چاپ اکوسالونت وسعت کاربرد زیادی در صنایع مختلف خودرویی، لوازم خانگی، صنایع شیمیایی، داروسازی، آزمایشگاهی و غیره دارد.

ویژگی‌های چاپ استیکر PVC چسب‌دار اکوسالونت

از ویژگی‌های چاپ استیکر وینیل اکوسالونت می‌توان به کیفیت بسیار بالا، مقاوم‌بودن در مقابل تابش نور خورشید و همچنین مقاومت در مقابل سایش اشاره کرد. وینیل در گرماژ ۸۰ میکرون، ۱۰۰ میکرون و همچنین در عرض‌های مختلف از جمله ۱۰۶ سانتی‌متر، ۱۲۷ سانتی‌متر و همچنین ۱۵۲ سانتی‌متر ساخت کشورهای چین، تایوان، کره جنوبی و ترکیه در بازار موجود است.

متریال چسب‌دار ترنسپرنت به علت نداشتن بک گراند سفید رنگ از نمایانی رنگ کم‌تری برخوردار است و از این نوع چاپ استیکر بیش‌تر جهت انجام کارهای خاص هنری استفاده می‌شود.

اکوسالونت

 

چاپ استیکر با طرح دلخواه

لیبل‌های صنعتی برای شناسایی محصول، ردیابی اموال و رعایت مقررات ایمنی ضروری هستند. در صورتی که لیبل‌های باطرح و برش دلخواه در معرض گرمای شدید یک موتور جت یا حلال‌های خشن یک کارخانه شیمیایی قرار گیرند، باید مقاومت لازم را داشته باشند که چاپ لیبل به‌سادگی از بین نرود.

  • چاپ لیبل با روش lableprint حرارتی

در این روش، لیبل به‌صورت رول‌هایی دارای عرض کم با تکنولوژی سوزنی و حرارتی مانند لیبل‌های نارنجی دیجی‌کالا، و برای کارهای چاپی ترکیبی و چاپ افست رولی، با اطلاعات ثابت به‌همراه اطلاعات متغیر دیجیتال استفاده می‌شود.

چاپ لیبل نیم تیغ حرارتی

  • چاپ استیکر UV

چاپ استیکر توسط ۵ رنگ جوهر افشان همانند چاپ استیکر اکوسالونت است، با این تفاوت که رنگ سفید هم چاپ می‌شود و بیش‌تر در چاپ طلق بدون کوتینک و پلی‌کربنات جهت پنل دستگاه‌های صنعتی و الکترونیکی کاربرد دارد.

تانک اکوسالونت

 

چاپ لیبل افست

یکی از پرکاربردترین روش‌های چاپ لیبل چاپ افست ورقی در ابعاد دو ورقی تا چهار ورقی (۱۰۰در۷۰) است که برچسب ابتدا بر روی لیبل شیت چاپ می‌شود. سپس، یک تیغ با نقشه‌ی تیغ به‌وسیله قالب ساخته‌شده بر روی یکی از انواع دستگاه‌های نیم تیغ بسته می‌شود. یکی از اشکالات این روش این است که به‌دلیل قالب‌سازی و دور دستگاه نیم تیغ برای تیراژهای پایین مقرون به‌صرفه نیست.

دستگاه چاپ افست

 

انواع چاپ استیکر از نظر نوع جنس، مات یا براق‌بودن

  • استیکر شیری در دو نوع مات و براق در بازار موجود است. البته بیش‌ترین استفاده در بازار نیز مربوط به همین نوع استیکر سفید رنگ است.
  • استیکر شفاف ترنسپرنت نیز در دو نوع مات و براق در بازار به‌صورت چسب‌دار موجود است.

باید توجه داشته باشید اگر استیکر شفاف یا همان استیکر ترنسپرنت انتخاب می‌کنید، ابتدایک نمونه کوچک از این نوع چاپ استیکر را در محل مورد نظر نصب کنید و در مرحله‌ی بعدی برای سفارش قطعی اقدام کنید.

  • یکی دیگر از انواع استیکر، استیکر لانه‌زنبوری است که برای تابلوهای راهنمایی معابر استفاده می‌شود و با تابش نور بر روی آن روشن می‌شود (شبیه تابلوهای موجود در بزرگراه‌ها).

استیکر و برش کاتر پلاتر

 

انواع چاپ استیکر از نظر تکنولوژی مرکب 

  • چاپ استیکر PP‌ پایه آب با کیفیت بالا ولی دوام به‌مراتب کم‌تر، مخصوصاً در مقابل نور آفتاب و آب
  • چاپ استیکر وینیل PVC پایه سالونت به لطف تکنولوژی اکوسالونت، دارای چاپ باکیفیت بسیار بالا و ماندگاری زیاد و مقاوم در برابر سایش

چاپ رول استیکر

چاپ استیکر وینیل یک نوع متریال PVC چسب‌دار است که همانند عکس برگردان‌های مورد استفاده‌ی کودکان هستند. با این تفاوت که در عرض‌های ۱۰۰ الی ۱۵۰ سانتی‌متر و در طول نامحدود چاپ می‌شوند.

استیکر وینیل در عرض‌های زیر در بازار موجود هستند:

  • وینیل عرض ۱۰۶ سانتی‌متر

  • وینیل عرض ۱۲۷ سانتی‌متر

  • وینیل عرض ۱۵۲ سانتی‌متر

چاپ استیکر وینیل اکوسالونت

 

وینیل چیست؟

در اصطلاع زبان انگلیسی به هرنوع رول چسب‌دار، ادهیسیو وینیل (adhesive vinyl) گفته می‌شود که در زبان فارسی نیز آن را به همین نام می‌خوانند.

ویژگی مهم استیکر وینیل

یکی از ویژگی‌های چاپ استیکر وینیل امکان عبور نور از آن است. درصورتی که می‌خواهید در پشت استیکر وینیل از انواع منبع نوری، مانند لایت‌باکس و آسمان مجازی استفاده کنید، باید از وینیل پشت سفید استفاده کنید، زیرا وینیل‌های پشت طوسی یا همان گری ‌بک (Grey back) نور را به‌درستی از خود عبور نمی‌دهند.

چاپ استیکر مات و براق

این نوع متریال از نوع پی وی سی (PVC) در انواع زیر موجود است:

  • استیکر شیری (سفید) براق

  • استیکر شیری (سفید) مات

  • استیکر شیری (سفید) ابریشمی مات

  • چاپ استیکر شیشه ای براق

  • چاپ استیکر شیشه ای مات

رول چاپ استیکر یا همان وینیل دارای روش نصب خاصی است که برای فضاهای داخلی (Indoor) و خارجی (Outdoor) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وینیل شیری رنگ زمینه‌ای سفید دارد که چاپ بر روی آن انجام می‌شود و بعد از چسباندن بر روی محل مورد نظر، پشت آن هیچ دیدی نخواهد داشت. در عوض، وینیل شیشه‌ای یا ترنسپرنت زمینه‌ای نیمه شفاف دارد که پشت آن دیده می‌شود و نور نیز به راحتی از آن عبور می‌کند.

هر دو متریال وینیل شیری و ترنسپرنت، پشت چسب‌دار هستند و نیازی به استفاده از چسب مجزا برای چسباندن آن‌ها نیست. همچنین چاپ استیکر وینیل با دستگاه اکوسالونت صورت می‌گیرد.

چاپ شیشه رنگی پنجره استیکر برچسب

 

کاربردها و موارد مصرف چاپ استیکر

  1. استفاده از چاپ استیکر وینیل بر روی اتوبوس‌ها و ماشین‌های حمل و نقل عمومی
  2. استفاده از چاپ استیکر وینیل بر روی ماشین‌های حمل گوشت و یخچال‌های صنعتی
  3. استفاده از چاپ استیکر وینیل بر روی وانت‌بارها، کامیون‌های توزیع مواد غذایی و دارویی
  4. نصب برچسب بر روی شیشه‌های مغازه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کافی‌شاپ‌ها و داروخانه‌ها
  5. استفاده از چاپ استیکر دارای طرح‌های خاص بر روی دیوار خانه و دفاتر اداری برای زیبایی‌بخشیدن به محیط

چاپ و نصب استیکر

مطالب مرتبط 

چاپ استیکر داخل چسب

استیکر داخل چسب، شمامل دو لایه استیکر شفاف و شیشه ای است یعنی چاپ روی استیکر شیشه ای چاپ می شود و با استیکر سفید لمینت می شود.

در مرحله آخر بنا به نوع برش که نیم تیغ باشد یا برش تمام تیغ، عملیات برش بر روی آن انجام می شود. لیبل پشت چشت چسب  در لیبل پارکینگ، لیبل خودرو برای دانشگاه ها و ادارات، لیبل تبلیغاتی شرکتهای خدمات خودرویی، برچسب پشت ماشین ماشین های آفرودی، ساخت دستگاه های اسباب بازی شهربازی و … کار برد دارد.


چاپ استیکر لوگو

اگر لوگوی شما دارای چند رنگ متعدد و یا کد رنگ خاصی هست که نمیتوانید لوگو تان را با روزرنگ برش دهید، و یا در لوگو گرادینت داردید، میتوانید به روش چاپ و برش همزمان لوگو را بعد از چاپ به دلخواه نیم تیغ کرد.


چاپ استیکر روی زمین

صاحبین فروشگاه های بزرگ و یا فروشگاه های زنجیره ای برای تبلیغات، می توانند از فضای گشترده کف زمین هم برای تبلیغات خود استفاده کنند.

تنها نکته مهمی که چاپ استیکر کف دارد این است که باید دارای روکش ضخیم و با کیفیت باشد.
چاپ استیکر فانتزی
چاپ استیکر لمینت
چاپ استیکر دیواری
چاپ استیکر خودرو
چاپ استیکر با طرح دلخواه

قیمت چاپ استیکر

نوع متریالبالای 10 متربالای 50 متربالای 100 متر
چاپ بنر (4 پاس) 10 انس *خارجی1000009000080000
چاپ بنر (4 پاس) 10 انس *ایرانی900008000070000
چاپ فلکسی 18 انس (خارجی)250000230000200000
چاپ وینیل (استیکر) براق150000120000100000
چاپ وینیل (استیکر) مات150000120000100000
چاپ وینیل (استیکر) شیشه ای200000180000150000
چاپ وینیل (استیکر) مات ابریشمی200000180000150000
چاپ مش200000180000150000
چاپ بک لایت200000180000160000
چاپ سولیت150000140000125000
چاپ کنواس (بوم)250000220000200000
چاپ روی چرم---------

دیدگاهتان را بنویسید

5/5 - (10 امتیاز)