طراحی ست اداری

ست اداری

طراحی یک ست اداری چشم نواز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. آرم، لوگو و رنگ سازمانی شما می بایست به زیبایی در آن بکار برده شود.

با در نظر گرفتن بیشتر شدن تعداد رقبا در دنیای کسب و کار امروز، لازمه موفقیت، برقراری ارتباطات نزدیک تر و تعاملات بیشتر با مشتریان و مخاطبان می باشد. بازاریابی و تبلیغات موثر یکی از راه های گسترش دادن تعاملات می باشد. از جمله جذاب ترین و شیک ترین شیوه های تبلیغاتی که تاثیر بسیار زیادی نیز خواهد داشت، تبلیغات چاپی و کاغذی مثل طراحی و چاپ ست اداری می باشد.
این ست اداری یا پکیج اوراق، در واقع مجموعه ای از اقلام و ملزومات چاپی می باشد که در هر کسب و کار، شرکت و نهادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در تهیه این پکیج، از طراحی یکسانی استفاده می شود و از لوگو، نام برند و رنگ سازمانی شرکت مورد نظر، بهره گرفته خواهد شد. این ست ها می توانند شامل کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه، فولدر، کاغذ یادداشت، فاکتور اختصاصی، کارت پرسنلی و غیره می باشد. در ادامه قصد داریم در مورد اهمیت طراحی و تهیه انواع ست اداری بیشتر صحبت نماییم.

اهمیت طراحی نمودن ست اداری

نخستین محتوایی از کسب و کار شما که مخاطبان و مشتریان با آن تعامل برقرار خواهند نمود و مشاهده می کنند، ست اداری طراحی شده برای مجموعه تان خواهد بود. داشتن ست اداری که با برند و رنگ سازمانی مجموعه شما همخوانی و هماهنگی داشته باشد، به کسب و کار شما هویت و اعتبار می بخشد. همچنین در مخاطب و مشتری ایجاد حس اطمینان و اعتماد می نماید. داشتن یک ست اوراق شکیل و زیبا سبب می شود در همان برخورد و نگاه اول، مشتریان به دقت و ظرافت شما در حوزه کسب و کارتان پی ببرند.
طراحی یک ست اداری چشم نواز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. آرم، لوگو و رنگ سازمانی شما می بایست به زیبایی در آن بکار برده شود. در کنار همه این ها سایر اطلاعات لازم از قبیل شماره تماس، آدرس پستی، ایمیل و غیره را جهت دسترسی راحت تر در اختیار مشتری قرار خواهد داد. لذا طراحی آن باید به افراد یا مجموعه های دارای تجربه و تخصص در این زمینه واگذار نمود. به طور کلی اگر بخواهیم صحبت کنیم طراحی و چاپ این ست ها اگر به صورت حرفه ای و مطلوبی انجام شود، می تواند تقویت کننده برند شما در بازار باشد.

 

پکیج ست اداری شامل چه اقلامی می شود؟

همان طور که گفته شد اوراق ست اداری شامل اقلامی از قبیل سربرگ، پاکت نامه، فولدر، کاغذ یادداشت، فاکتورهای اختصاصی، انواع لیبل و برچسب، انواع فرم ها در اندازه ها مختلف خواهد بود. این اقلام از جمله مهم ترین ابزار مورد نیاز برای مکاتبات در یک مجموعه کاری می باشد.
طراحی سربرگ لازمه کامل شدن طراحی حرفه ای یک ست اداری می باشد. سربرگ ها را معمولا در ابعاد ( ۲۱ در ۷/۲۹ ) و ( ۲۱ در ۸/۱۴ ) طراحی می کنند. ترکیب بندی مناسب نام برند و لوگو، انتخاب فونت مناسب، رعایت هارمونی رنگ، سادگی و پرهیز از شلوغی و نکاتی از این قبیل از اصول اولیه در طراحی نمودن سربرگ های اداری و تبلیغاتی می باشد. یکی از عناصر مهم در ست های اوراق اداری طراحی و چاپ پاکت می گذارد که از نظر تبلیغاتی نیز بسیار تاثیرگذار است. پاکت نامه های ملخی از پرطرفدار ترین ها در این زمینه می باشند. ابعاد استاندارد برای این پاکت ها برابر با ۱۱ در ۲۲ ، سایز A4 و سایز A5 می باشد. البته به جز این ابعاد می توان آن ها بر اساس نیاز در دیگر سایز ها و فرم های دلخواه تهیه نمود.
کارت ویزیت یا بیزینس کارت، از دیگر اقلام یک ست اداری است. سایز استاندارد برای کارت ویزیت شامل ( ۵/۵ در ۸/۴ ) و ( ۸/۵ در ۹/۸ ) می باشد. فاکتورهایی که در طراحی و چاپ آن باید مد نظر قرار داد، انتخاب اندازه و نوع فونت، ترکیب بندی و برش مناسب است.


نکات مهم در طراحی اوراق اداری

طراحی ست اداری منحصر به فرد بوده و نیاز به خلاقیت و ایده های حرفه ای دارد. از آن جا که این پکیج ها می تواند در ارتقا سطح یک مجموعه و برند سازی برای آن تاثیر بسیاری داشته باشند، طراحی آن ها نیاز به دقت فراوان دارد. طراحی ست و اوراق اداری اگر همراه با رعایت نمودن اصول حرفه ای باشد و هارمونی لازم را داشته باشد به یک ابزار فوق العاده برای تبلیغات موثر تبدیل خواهد شد که نسبت به دیگر ابزار بازاریابی و تبلیغات هم ماندگاری بالاتری خواهد داشت و هم مقرون به صرفه تر خواهد بود.
مجموعه چاپ دیجیتال پایتخت با بهره مندی از دستگاه های روز در زمینه انواع چاپ، کلیه خدمات در زمینه انواع ست اداری را از طراحی خلاقانه و زیبا و منحصر به فرد گرفته تا کیفیت تضمین شده چاپ را به مشتریان خود ارائه خواهد نمود. اوراق اداری منعکس کننده کسب و کار شما خواهند بود. لذا می بایست از نظر جذابیت و زیبایی شناختی کلیه اصول حرفه ای در طراحی آن ها به کار برده شود.

امتیاز این محتوا
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

5/5 - (2 امتیاز)