چاپ افست بروشور
بروشور تبلیغاتی یا کالانما عبارت است از یک برگه کاغذی که با استفاده نمودن از خط تا، به صفحات متعدد تقسیم بندی می شود. این صفحات کنار هم قرار می گیرند و حاوی توضیحات گویا و ساده و یا اختصاصی در رابطه با کالاها، محصولات و یا خدمات مختلف می باشد. چاپ بروشور افست به منظور بازاریابی و معرفی شرکت، برند تجاری و یا خدمات شما به مخاطبان و مشتریان صورت می گیرد. با توجه به افزایش درخواست های صاحبان مشاغل مختلف و ارائه دهنده خدمات، برای چاپ بروشور بهتر است اطلاعات کامل تری در مورد آن ها داشته باشیم. برای این منظور تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.
چاپ بروشور افست
معرفی چاپ بروشور افست
میان صنعت چاپ و صنعت تبلیغات و بازاریابی رابطه بسیار نزدیکی وجود دارد. دلیل آن هم ضرورت استفاده از اقلام کاغذی و چاپی مختلف، به منظور اجرای ایده های مختلف در صنعت بازاریابی و تبلیغات می باشد. از جمله پرکاربردترین محصولات چاپی، همین بروشورهای تبلیغاتی می باشد. بروشورها با دادن اطلاعات هدفمند، در مورد کالاها و یا خدمات مختلف، به معرفی یک برند تجاری و یا یک کسب و کار خاص می پردازند.
این محصول چاپی را می توان با استفاده از دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست، تولید نمود. در تیراژ پایین و تعداد محدود بروشورهای تبلیغاتی با استفاده از چاپ دیجیتال تهیه می گردند. چاپ بروشور افست همچون سایر محصولات و اقلام چاپی، اگر به تعداد زیاد و تیراژ بالا مورد نیاز باشد، گزینه بهتری خواهد بود.
بروشور
سایزبندی ها در چاپ بروشور افست
چاپ بروشور ها قابلیت اجرا در سایزها و اشکال مختلف را دارد، که به نظر مشتری و کاربری بروشور بستگی خواهد داشت. برای چاپ بروشور افست، دو صورت اندازه گیری اعمال خواهد شد که عبارتند از شیت عمومی و اختصاصی. شیت اختصاصی، مربوط به اندازه ها و ابعاد سفارشی مد نظر مشتری می باشد. در شیت عمومی نیز از سایزهایی بر اساس استانداردهای متداول و رایج استفاده می گردد که معمولا دور ریز کاغذ مصرفی را به حداقل می رسانند. لذا موجب صرفه جویی در هزینه تمام شده کار خواهد شد. طراحی و چینش محتوای بروشور تبلیغاتی می بایست به گونه ای صورت بگیرد که نظر مشتری را به خود جلب نماید. لذا در چاپ بروشور افست بهتر است از مجموعه های با تجربه کافی در این زمینه کمک بگیرید.
نکات مهم در طراحی و چاپ بروشور افست
در نهایت مصرف کنندگان کالا، مخاطبان بروشورهای تبلیغاتی خواهند بود. طراحی بروشورها و دیگر اقلام تبلیغاتی چاپی باید به گونه ای باشد که توجه مخاطب را به خود جلب نماید و او را برای مطالعه کل بروشور ترغیب نماید. لذا طراحی بروشور تبلیغاتی از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار می باشد. بروشورها می بایست دارای موتون ساده و روان باشند. از تاثیر استفاده نمودن از گرافیک و تصاویر جذاب و متناسب نباید غافل شد. تفاوت اصلی کاتالوگ و بروشور علاوه بر شکل ظاهری آن ها، شیوه نگارشی استفاده شده در متن بروشور می باشد. مرسوم ترین انواع بروشور نوع ۳ ستون یا سه لت آن می باشد که در ابعاد A4 چاپ می گردد. در این نوع بروشور صفحه A4 با استفاده از ۲ خط تا به سه قسمت کوچک و کنار هم تقسیم می شود. لت اصطلاحی است که به هر یک از این قسمت های کوچک اطلاق می شود. بروشورها نیز بر اساس تعداد لت ها دسته بندی می شوند.
امکان چاپ بروشور افست به صورت ۲ لت، ۳لت و ۴ لت در ابعاد مختلف وجود دارد. هر یک از این بروشورها دارای مزایا و ویژگی های خاص خود می باشند. که بنا به نوع کاربرد بروشور، حجم مطالب محتوا و نیاز کسب و کار مشتری، یکی از آن ها انتخاب خواهد شد.
بروشور
قیمت تمام شده چاپ بروشور
هزینه تمام شده برای سفارش چاپ بروشور افست، به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله موارد تاثیرگذار بر قیمت سفارش و طراحی بروشور تبلیغاتی را می توان تعداد و تیراژ سفارش، نوع کاغذ انتخاب شده و گرماژ آن، ابعاد و تعداد لت های بروشور، انتخاب چاپ به صورت دو رو و یا تک رو، نوع پوشش بروشور و غیره نام برد. نوع چاپ نیز از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در میزان هزینه سفارش بروشور می باشد. همان طور که قبلا هم گفته شده چاپ های دیجیتال بسیار ارزان و فوری می باشند، اما برای تعداد زیاد و تیراژ بالا توجیه اقتصادی ندارند. در این گونه موارد بهترین راه کاستن از هزینه ها انتخاب چاپ به روش افست می باشد.
مجموعه چاپ دیجیتال پایتخت با در اختیار داشتن به روزترین ماشین آلات چاپ افست و دیجیتال آماده است تا سفارشات مشتریان خود را در زمینه ارائه انواع خدمات حرفه ای چاپ به صورت دیجیتال و افست از جمله چاپ بروشور افست، با استفاده از با کیفیت ترین کاغذها و در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام برساند. جلب رضایت کامل مشتری و ارائه قیمت های مقرون به صرفه و رقابتی از ویژگی های این مجموعه می باشد.